... hlavne keď sú úhľadne zoradené za sebou s vyššou číslicou v čele. Ale ani tie osamotené ešte nemusia byť dôvodom na skepsu. Úspešného biznismena predsa nedefinuje len radosť zo ziskov, ale aj rozvaha, keď čelí stratám. Spoznajte príbehy známych firiem, ktoré si síce prispali na vavrínoch, no včas sa zobudili.

Apple 

Aj keď to znie neuveriteľne, ikonické jablko čelilo pred jedenástimi rokmi bankrotu. Na pomoc s finančnou injekciou vtedy priskočil Microsoft, hoci sa dlho špekulovalo, že to bolo len zištné rozhodnutie zachrániť konkurenciu kvôli obavám z protimonopolných regulácií. Dnes si Apple dlhodobo udržiava stabilnú pozíciu svetového technologického lídra.


Marvel 

Keď sedíte v prítmí kina a do nosa vám udiera vôňa pukancov, logo Marvelu na začiatku filmu je to pravým, čo potrebujete k dotvoreniu pohodovej atmosféry, a zároveň prísľubom akčnej zábavy. To, že dnes môžete zobrať deti na Strážcov galaxie či Spidermana v produkcii Marvelu, je výsledkom 180-stupňového obratu, na ktorý sa spoločnosť v roku 1996 odvážila. Dovtedy sa orientovala zásadne na komiksy, a nebyť odvahy vstúpiť do filmového biznisu, možno by tu už dnes nebola.


Lego

V súčasnosti najväčšie hračkárske impérium na svete tiež zažilo obdobie, keď im všetky kocky nedržali pohromade. Po roku 2000 na tom bola firma tak zle, že museli predávať produkty pod výrobnú cenu. Bojovala s čoraz vlažnejším záujmom fanúšikov, ale aj s neschopnosťou prispôsobiť sa digitálnemu svetu. Vyhrávať začala až po tom, čo prostredníctvom vlastných etnografických prieskumov prenikla do srdca dnešného zákazníka. Najali nových dizajnérov, inovovali hračky, prenikli do filmu a dnes nestíhajú pokryť dopyt. Niekdajší šéf Lega Jørgen Vig Knudstorp v jednom z rozhovorov povedal:  „Keď sa nebudeme neustále zlepšovať, raz príde niekto, kto nás dobehne. A predbehne.“


Starbucks 

V roku 2008 sa populárnej sieti kaviarní stal zvláštny paradox. Ako ho opísal magazín Business Insider, firma rástla tak rýchlo, až sa pod váhou vlastného rastu takmer zlomila. V krízovom režime sa do vedenia vrátil bývalý CEO a nenechal kameň na kameni. Pozatváral stovky neziskových prevádzok, nové nechal prebudovať a, predovšetkým, pozval verejnosť, aby e-mailmi posielala návrhy na zlepšenie zážitku z pitia kávy. Do jeho výzvy sa zapojilo viac ako 1,3 milióna zákazníkov, ktorí sa medzi sebou na sociálnych sieťach podelili o takmer 100 000 nápadov. Z ospalého kaviarenského kolosu sa razom stala značka, ktorá počúva priania svojich fanúšikov, a fanúšikovia odpovedali návratom.


Vy

Ako vidieť na príkladoch vyššie, ísť hore znamená mať odvahu robiť zmeny a dôverovať pri tom vlastným inštinktom, nie predpísaným vzorcom. Začnite tým, že pri riešení bývania sa neuspokojíte s možnosťami, ktoré sa s vaším ideálom zhodujú len polovičato.
Vyberte si miesto, ktoré láka lukratívnou polohou na pravom svahu Koliby – na pulze mesta a zároveň prírody, no dá vám viac než len „dobrú adresu“. Dá vám „adresu úspešných“. Užite si bezprostredný kontakt s prírodou v GARDEN byte, fantastické bratislavské panorámy v CITY VIEW byte, únik od stresu v QUIET byte či nadštandardne veľkorysý priestor PREMIUM bytu. V Gansbergu nájdete byty, ktoré bez problémov zladíte s vaším unikátnym životným štýlom. Majú všetko, čo očakávate od nadštandardného bývania. Posledné, čo im chýba, ste vy a vaše idey predurčené na úspech.
 

Späť